Jantung Mu Jantung Ku Si jantung Hati

Saya memang suka menulis tentang jantung sebabnya, sejarah keluarga saya memang mempunyai masalah penyakit jantung. Abang saya yang sulung meninggal kerang serangan jantung. Jadi di sini saya suka untuk mengajak orang ramai supaya memelihara kesihatan jantung kerana sekarang ini bukan faktor keluarga sahaja berisiko menghidap penyakit yang makin menggerun kan ini malah faktor-faktor diri sendiri juga boleh menyebabkan penyakit ini singgah di tubuh badan kita.

Antara set yang boleh membantu kita dalam menjaga jantung agar sentiasa sihat dan InsyAllah boleh mengurangkan sedikit bebanan sakit yang dihidapi ialah Omegaguard, Vivix, Phytocol st, Coqhealth dari Shaklee.

Phytocol st bertindak sebagai agen menurunkan kadar kolestrol jahat di dalam tubuh kita. Kolestrol jahat ini boleh menyebabkan penyakit jantung.
  • Membekal 2000mg fitosterol tumbuhan sehari. Telah terbukti secra klinikal dalam lebih 80 kajian dapat menurunkan kolestrol LDL (kolestrol Jataht)
  • Menurunkan kolestrol secara semulajadi
OmegaGuard membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal. 
  • Satu penyelidikan yang menyokong fakta tersebut tetapi bukan muktamad menunjukkan bahawa pengambilan asid-asid lemak omega-3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. 
  • Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak
CoQHealth Plus penting untuk memastikan jantung kekal sihat dan berfungsi dengan baik. terdiri daripada campuran 28mg CoQ10, Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau.  CoQHealth Plus adalah dalam bentuk kapsul bioketersediaan, yang direka khas agar memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik.
  • Anda tidak perlu memakan 1.7kg ayam atau 28 cawan brokoli untuk mendapatkan jumlah 28mg CoQ10 dari CoQHealth Plus.
  • Kombinasi CoQ10 dan Vitamin E di dalam CoQHealth Plus mengukuhkan keupayaan antioksidan Vitamin E kerana CoQ10 membantu mengitar semula vitamin E, dan memberikan perlindungan antioksidan yang berterusan.
  • Ekstrak Teh Hijau mengandungi procyanidins yang membantu kekuatan tisu kapilari darah dan jantung
  • CoQ10 semulajadi daripada yis melalui kaedah penapaia
Vivix lebih kepada bersifat melindungi jantung kita. Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Hargailah jantung kita selagi ia masih berdenyut ingatlah orang tersayang.

Hubungi/ Whataps : 0123626804 Pn. Nieya


Comments