Set Anak-anak Sihat

Anak adalah anugerah yang tidak ternilai yang diberi oleh Allah SWT kepada hambanya.Anak juga adalah penyambung warisan dan penggerak kemajuan negara. Oleh itu, sebagai ibu bapa hargailah mereka dan berilah kasih sayang sepenuhnya agar mereka membesar dengan sihat dan cerdas.

Tanggungjawab ibu bapa bukan saja membesarkan malah perlu memberi makanan yang berkhasiat kepada anak-anak kita. Dalam tempoh pembesaran anak-anak, mereka amat memerlukan makanan tambahan yang seimbang agar mereka membesar dengan sihat dan cerdas. Ada sesetengah anak-anak yang memilih makanan cth nya sayur tak makan,buah-buahan tak makan, ikan tak makan jadi apa kata kita tukarkan kepada makanan tambahan bagi memenuhi nutrein yang diperlukan untuk tubuh badan anak-anak kita.

Shaklee memperkenalkan Set Anak Sihat & Bijak!! Set ni sesuai untuk semua kanak-kanak yang berumur setahun ke atas. Ianya terdiri daripada suplemen-suplemen berikut:
  1. Meal Shake : mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan. Kaya dengan sumber protein dan kalsium. Kanak-kanak amat memerlukan protein untuk membesar, kuat dan sihat. Sudah terbukti mengatasi masalah anak-anak yang picky eater.
  2. Omega Guard : meningkatkan keupayaan belajar, kemahiran menyelesaikan masalah, meningkatkan daya tumpuan dan ingatan serta perhubungan antara sel otak. Omega-3 juga menunjukkan dapat menyokong keseimbangan emosi dan sikap positif dan membantu menigkatkan daya ingatan ketika mereka tua kelak. Penyakit asma yang sering menyerang kanak2 juga boleh diatasi dengan pengambilan Omega Guard secara konsisten.
  3. Chewable Vita-C : memelihara daripada jangkitan, meningkatkan imuniti tubuh, menjaga kesihatan gigi dan gusi serta struktur tulang. Menjadi kegemaran kanak2 kerana ia senang dikunyah, macam gula2.
  4. Vita Lea Chewable : Bertindak untuk membekalkan nutrien yang diperlukan oleh sel anak-anak kita dan sebagai sumber kalsium untuk membina tulang. Ia juga membekalkan bekalan harian Vitamin B yang sangat-sangadiperlukan oleh manusia.
Bila anak sihat itulah salah satu kebahagiaan untuk ibu bapa. Marilah kita sebagai ibu bapa menitik beratkan soal permakanan mereka bermula dari kecil ini kerana penyakit berisiko yg dulu kerap dhidapi oleh orang-orang tua sekarang juga dihidapi oleh anak-anak kecil pada zaman ini.



Comments