Kek Coklat Kukus Pasti Jadi

Assalammualaikum dan selamat pagi, korang dah sarapan tak? saya bersarapan ESP dengan kek coklat pasti jadi. hehehhe... Nak cerita pasal kek coklat kukus ni, sangat mudah nak buat dan bahan-bahannya pun senang dan tak banyak, kalau buat InsyaAllah jadi. Saya memang selalu buat kek coklat ni sebab anak-anak memang gemar . Ok jom saya share resepinnya di sini

Bahan-bahan:
  • 2 cawan tepung gandum
  • 1 cawan serbuk koko
  • 1 sudu kecil baking powder
  • 4 biji telor (gred A)
  • 1 Cawan gula castor
  • 1 cawan susu pekat manis
  • 1 cawan minyak masak
  • 1 cawan air panas
Cara-cara membuatnya:
  • Didihkan air untuk mengukus
  • Blender gula dan telor hingga gebu.
  • Gunakan mangkuk, satukan tepung gandum, serbuk koko, baking powder dan susu pekat manis. Gaul rata
  • kemudian masukkan bahan blender ke dalam bhn di atas
  • masukkan minyak
  • last sekali masukkan air panas dan kacau hingga sebati
  • sapu minyak ke loyang/ gunakan paper cup yg comel2 tu pun boleh
  • guna loyang kukus dalam 1jam
  • kalo guna paper cup 20 minit
Hasilnya

Itulah hasilnya saya guna paper cup senang anak-anak nak makan sebab saya malas nak potong-potong. hehehhe... Cubalah InsyaAllah menjadi kalau tak jadi juga maksudnya kena mandi air garam le jawabnya. 

Comments