Seronoknya Ramadhan 2014

Ramadhan yang Di nanti

Seluruh umat islam diseluruh dunia memang menantikan bulan yang mulia ini.... hanya setahun sekali tapi keberkatannya hanya kita yang melaluinya sahaja yang dapat merasai nya... Bulan yang sangat mulia ini bukan sahaja baik untuk mendekatkan diri dengan Allah tetapi bulan ini juga memberi seribu keinsafan kepada kita seluruh dunia akan tragedi yang menimpa saudara-saudara kita di Palastine... Kita meriah dengan makanan tetapi mereka meriah dengan tangisan dan kematian...Semoga Allah membantu dan memberi keamanan Gaza.
Start satu ramadhan hinggalah akhir ramadhan kebanyakkan hari-hari saya masak... menu yang memang favorite time berbuka dan mesti ada menu wajib ialah cekodok kosong...hehehheh memang menu turun temurun yang tak dapat dipisahkan dari keluarga saya.. sampai suami pun suka menu ini...


Ini lah rupa cekodok saya sapa yang pekena confirm satu pinggan ni mesti habis... hahhaha... saya suka cicah dengan kari, sambal tumis pun boleh.. sambal goreng lagi lah sedap... tapi suami makan gitu je dia kata dah sedap...Ni baru cerita satu menu... kalau tak ada cekodok hah menu wajib lain mesti lah lempeng kosong....anak yang sulung suka makan dengan susu pekat...





Bila berpuasa ni bukan sahaja dapat kumpul pahala malah boleh mengeratkan hubungan keluarga... time berbuka lah ni kita dapat berkumpul bersama untuk berbuka puasa... Lagi-lagi menu yang dibuat adalah dari air tangan sendiri INSYALLAH bertambah sayang lah suami kepada kita...hahhaha....Okey meh kita sambung story pasal menu berbuka saya dalam bulan Ramadhan 2014 ni.... Menu yang jarang saya buat sebabnya mood rajin tak sampai..hehheh... ROTI CANAI....  made by me saniyah ...hehheheh


Ini lah roti canai saya... saya bancuh, saya uli dan saya tebar... mesti tak caya kan??? saya pandai buat sebab inilah punca rezeki arwah abah dan emak saya membesarkan kami adik beradik... kalau saya tak tau buat memang memalukan lah...hahhaha.... Ni cerita awal-awal puasa memang rajin nak masak.. tapi bila dah tiba pertengahan puasa menu berbuka ala kadar je lah sebabnya dah tak ada idea nak masak apa... maklum lah bukan chef profesional.... hahhaha...

Buffet Ramadhan

Saya dan suami memang jenis kaki makan dan suka mencari tempat yang berbaloi dengan apa yang kami bayar... Tahun 2014 ni memang tak plan nak berbuka di mana-mana sebab nak berjimat.. Tapi Allah tu maha Permurah suami dapat voucher berbuka puasa di D'Palma Ampang... Jadi apa lagi rezeki jangan di tolak musuh jangan di cari.. Dengan 89 jenis menu makanan... memang terbuntang biji mata nak pilih semua...hahhaha... 


Ini lah menu-menu yang sempat saya snap... sebabnya yang ni saja yang saya makan... kuatnya saya makan kan...hahhaha kalau tak rasa memang rugilah kan... mesti kena cuba.. dengan kambing golek tu sapa yang tak terliur...hhahhaha....
Lepas 2 hari suami dapat pula jemputan berbuka puasa dari TM di Hotel Intercontinental KL... Alhamdulillah rezeki lagi... Allah ni maha pemurah memberi rezeki dalam pelbagai bentuk.. Punya lah selera makan dengan background music semua video lagu-lagu dari P RAMLEE memang menusuk kalbu..

Dah kenyang makan jom berposing.... Hahahaa... nak maintain kan badan dengan rezeki yang melimpah ruah di bulan puasa ni bukan mudah mujurlah ada set kurus shaklee... saya makan lecithin dengan alfalfa..
Lecithin bertindak sebagai agen pembakar lemak manakala Alfalfa bertindak sebagai agen penNyah Toksin... yelah macam-macam makan kena lah buang apa-apa yang tak diperlukan oleh badan kita... Masalah sembelit yang dialami masa bulan puasa pun hilang sebab adanya pakwe2 saya ni...


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=0cd60efb5578cd967c3c23894f305800

Wasap/Pm: Nieya 0123626804
Sid : 1128737



Comments