Hebatnya ESP Shaklee

Ok entry kali ni saya nak cerita pasal ESP ni... ESP antara produk terlaris shaklee... Kenapa ia LARIS? kerana ESP membekalkan sumber protein. Semua tau kan badan kita perlukan sumber protein. Dalam pemakanan seharian kita sumber protein ada dalam ikan, ayam, daging. Tapi kenapa everyday makan lauk ayam tapi kerap juga tak sihat. Tak cukup ke? Haaa....untuk pengetahuan, ikan, ayam, daging tu kan kita masak dulu before makan. So bila dah masak, dah kena panas api, of course kandungan protein tu akan musnah dan yang tinggal.....tak cukup untuk badan kita yang kerja kadang-kadang more than 12 hours ni... Jadi badan kita memang tersangatlah memerlukan ESP ini sebagai makanan tambahan harian kita...

Bila kita kekurangan sumber protein dalam badan maka senanglah penyakit nak datang hinggap dekat badan kita, protein kurang juga boleh menyebabkan badan kita terasa lesu dan tidak bermaya.Bila kita tidak bermaya apa kerjaan yang kita hendak buat pun banyak tersadai... Bila kurang protein dalam badan luka pun lambat nak sembuh, bila dah lambat sembuh maka parut pun susah nak hilang... Protein juga boleh menjaga tahap penglihatan kita agar tidak menjadi rabun atau kabur. Jadi pentingnya Protein dalam tubuh badan kita .

Pengalaman saya menggunakan ESP... Mula-mula ambil, tiba-tiba saya  kena sakit gigi.. hahhaha memang lawak bila fikirkan... ye lah asal minum sahaja mesti gigi saya sakit., yang peliknya start sakit waktu petang sampai lah nak tidur... Semua tahu perasaan kena sakit gigi ni rasa nak ronggakkan aje semua gigi ni...hahhaha dalam tempoh 4 hari minum ESP gigi dah tak rasa sakit... gigi geraham saya dah boleh digunakan, kalau tak sebelah saja yang boleh mengunyah makanan. Hah Best kan ESP ni... ni baru cerita pasal gigi. 

Perubahan seterusnya yang berlaku selepas saya mengambil ESP ni. Lepas bersalinkan anak ke 2... Kulit muka memang jadi bermasalah. Segala jenis produk muka yang ada keluar kat tv tu saya cuba pakai tapi hasilnya memang sangatlah hampa... Muka saya bukan keluar jerawat tapi kelihatan tak bermaya dan bila pakai produk muka maka timbul sejenis kulit kering sekelompok macam kurap daaa.... kat bahagian dahi dan kadang-kadang di bahagian kening. Lepas consult ESP Alhamdulillah kulit kelompok tu pun dah tak ada muncul lagi. Hah... Betapa pentingnya kecantikan dalaman, barulah hasilnya nampak di luaran... 


ESP ni kadang saya bancuh macam tu saja... kadang saya bancuh dengan susu rendah lemak HL.. kalau rajin macam-macam resepi boleh di buat dengan ESP ni....  Ikut kerajinan para penguna lah untuk pelbagaikan cara minum ESP ni.... Kawan-kawan saya kebanyakkan nya bancuh dengan milo.... Ni contoh yang dibuat oleh rakan-rakan dalam mempelbagaikan resepi ESP ni....



ESP sesuai untuk semua golongan... orang yang mengandung, ibu menyusukan baby, orang yang nak berdiet sebabnya ESP ni boleh mengeyangkan kita dalam tempoh yang lama. Bagus di amalkan oleh mereka yang suka berpuasa sunat, menjadi pembekal tenaga kepada kita ketika berpuasa.  Masa berpuasa bulan lepas ESP memang saya ambil ketika bersahur.. anak pun masih menyusu badan jadinya kuranglah rasa letih badan dan nak masak untuk berbuka pun masih gagah lagi...hahahha
Pernah sekali saya cuba untuk bezakan berpuasa tanpa ESP... totally memang terasa penat dan rasa lapar tu memang terasa yang amat.... Jadinya ESP ni boleh menjadi pembekal tenaga kepada kita dan juga boleh mengenyangkan kita dalam tempoh yang agak lama.

KEBAIKAN :  ESP SHAKLEE
  • Untuk wanita yang ingin pregnant atau plan untuk pregnant : ESP pulihara dan pelihara rahim kita.
  • Untuk wanita yang sedang pregnant  : ESP kuatkan rahim kita dan bantu pembentukan otot bayi. Protein kan bagus untuk tumbesaran.
  • Untuk wanita yang menyusu anak bertuah dan anak kesayangan : ESP bantu banyakkan pengeluaran susu. Bila kita cukup protein, jadi kita akan cukup tenaga. Susu pun berkhasiat.
  • Untuk sesiapa yang nak stabilkan hormon : ESP mengandungi kacang soya, yang kaya dengan isoflavon, ia bantu memulihkan hormon wanita. Keluarkan darah kotor dan gantikan protein yang diperlukan.
  • Untuk sesiapa yang mahu kurus : ESP buat kita rasa kenyang. Nafsu nak makan pun kurang.
  • Untuk sesiapa yang ingin kekal sihat : ESP beri ketahanan badan dan pelengkap nutrient dalam badan kita. Bila semuanya cukup, haruslah boleh lawan penyakit yang datang, insyaAllah.
  • Untuk sesiapa yang nak cantik : ESP buat kulit kita anjal, jadi gebu dan lebih cerah. Nampak berseri gitu. Bila dah cantik, tak perlu la nak tepek makeup berkepuk-kepuk. Natural Beauty lagi nokkk...
  • Untuk sesiapa yang bercadang untuk puasa : ESP bekalkan tenaga, jadi walaupun puasa kita tak rasa lemah. Lapar dan dahaga tu biasa la, itu dugaan tuhan bagi sebagai ujian.
Hebatkan ESP ni? Tak kenal maka tak cinta... Saya dah guna anda bila lagi? Jangan tunggu lama-lama rugi tau....

Pm/Wasap : Nieya 0123626804
Sid: 1128737
Like : https://www.facebook.com/nieyahealth?ref_type=bookmark

Comments